...Οι φωτογραφίες μας! 


ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ - ΜΕ ΧΡΟΝΟΛΟΓΙΚΗ ΣΕΙΡΑ- ΑΠΟ ΤΙΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΜΑΣ ΚΑΙ ΒΕΒΑΙΑ ΕΠΟΝΤΑΙ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ

1. ΤΟ ΣΠΟΡΑΚΙ ΚΑΙ ΤΟ ΟΡΓΩΜΑ 

 Φθινόπωρο λοιπόν...και ότι καλύτερο για σπορά, όργωμα, γεωργία και όλα αυτά που θα ήταν καλό να ανακαλύψουμε...Ας μάθουμε λοιπόν για το σποράκι που γίνεται φυτό, ας δούμε λίγο για το πώς μεγαλώνουν τα φυτά -βέβαια αυτό θα το αναλύσουμε και την Άνοιξη. Ας γνωρίσουμε το σιτάρι, τα δημητριακά και τα όσπρια. Και ας φτιάξουμε το δικό μας ψωμάκι

2. 28η ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ

Ναι , πρέπει να τιμούμε τους ανθρώπους που έδωσαν τη ζωή τους σ' έναν καθαρά αμυντικό πόλεμο...Αλλά όχι, δεν πρέπει να ξεχνούμε τα πιο αθώα θύματα του πολέμου, που ήταν οι άμαχοι και κυρίως τα παιδιά... Συγκλονιστικές φωτογραφίες , με τις οποίες στο σχολείο φτιάξαμε "αφίσα" για τα παιδιά αυτά..Τι σκεφτόντουσαν ή πως ένοιωθαν;  Βλέπω τις φωτογραφίες και συζητάω με τη  μαμά ή το μπαμπά...

3.ΤΟ ΜΑΖΕΜΑ ΤΗΣ ΕΛΙΑΣ 

Όλοι μαζί λοιπόν, παιδιά και νηπιαγωγοί, μαζέψαμε τις ελιές, μάθαμε βιωματικά για τα εργαλεία που χρησιμοποιούνται για το "λιομάζωμα" -λούρος, χτενάκια κλπ.-και μετά ζωγραφίσαμε, διαβάσαμε και γράψαμε τις καινούργιες μας λέξεις!

4. ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ

Aχ, τι ωραία τα Χριστούγεννα! Κατασκευές , ημερολόγια και η χριστουγεννιάτικη γιορτή μας που είχε σαν θέμα της "Το κοριτσάκι με τα σπίρτα" αλλά και μηνύματα που είχαν να κάνουν με μια καλύτερη και πιο ανθρώπινη ζωή που όλοι ονειρευόμαστε.. Κι αφού το κοριτσάκι που πουλούσε σπίρτα ήταν ορφανό και χωρίς σπίτι , θυμηθήκαμε όλα αυτά τα παιδιά που έχουν ανάγκη και φτιάξαμε ένα δέντρο που τους το αφιερώσαμε!

5. Η ΒΑΣΙΛΟΠΙΤΤΑ ΜΑΣ 

Πήγαμε σούπερ μάρκετ όλοι μαζί, ψωνίσαμε τα υλικά που έπρεπε και επίσης όλοι μαζί φτιάξαμε τη βασιλόπιττα μας. Και του χρόνου! 

6. Ο ΚΥΚΛΟΣ ΤΟΥ ΝΕΡΟΥ 

Νερό, πηγή ζωής και  πόσο σημαντικό! η χρήση του, η χρησιμότητα του , πως φτάνει στα σπίτια μας και γιατί εκατομμύρια άνθρωποι στο κόσμο το στερούνται...Μετά απ' όλα αυτά κάναμε την εκδρομή μας στον Αλμυροπόταμο Αχλαδίου και βέβαια γίναμε "μικροί επιστήμονες" - ή μάγοι αν θέλετε-και κάναμε πειράματα για να αντιληφθούμε καλύτερα το κύκλο του νερού και τις ιδιότητες του πολυτιμότερου στοιχείου στο κόσμο.. Εξάτμιση (πως το νερό γίνεται αέριο ), συμπύκνωση ( πως γίνεται συννεφάκι ) και βροχούλα (απο αέριο υγροποιείται και ξαναπέφτει στη γη  σαν βροχή) , τα είδαμε μπροστά μας μ'ενα γκαζάκι κι ένα πιάτο. "Μαγικά" κόλπα για το βάρος των υγρών , για τη πίεση του ατμοσφαιρικού αέρα στα υγρά και για το ότι τα υγρά δεν έχουν ύψος ("όπως εμείς" ) αλλά στάθμη. Ένα είναι το σίγουρο: Δεν υπάρχει τίποτα πιό μαγικό απο τη Φύση και τους νόμους της!

7. "ΘΕΛΩ ΝΑ ΓΙΝΩ ΜΑΣΚΑΡΑΣ" ΚΑΙ "Η ΚΥΡΑ ΣΑΡΑΚΟΣΤΗ"

Απόκριες, αποκριάτικο πάρτυ - όπου περάσαμε ΤΕΛΕΙΑ-, κατασκευές  και η Κυρά Σαρακοστή (της οποίας όμως δυστυχώς δεν προλάβαμε να ψαλιδίσουμε  τα ποδαράκια) ....Μετά απο ένα πολύ ωραίο ξεκίνημα του Μαρτίου , ήρθε ο κορονοϊός και λυπηθήκαμε όλοι πολύ -πολύ...Όμως είπαμε , θα βρεθούμε ξανά!! 

(ΣΤΗΝ ΕΝΟΤΗΤΑ "ΔΗΜΙΟΥΡΓΩ" ΠΑΩ ΝΑ ΒΡΩ ΤΗ "ΚΥΡΑ ΣΑΡΑΚΟΣΤΗ" .... )   

8. ΘΥΜΑΜΑΙ ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΟΥ....

Θυμόμαστε λοιπόν τη τάξη μας κι ας είμαστε σπίτι...άλλωστε εκεί έχουμε αφήσει όλοι το ίχνος μας. Θυμόμαστε τις γωνιές της τάξης όπου έχουμε παίξει πολύ και παίζοντας όλο και κάτι μαθαίναμε.. Ο Φώτης ο Φιδούλης ας πούμε, στη γωνιά των μαθηματικών ,  μας έμαθε γραμμούλες και -κατ'επέκτασιν- σχήματα αλλά μας βοήθησε και στη γραφή. Το φθινόπωρο , με αφορμή τη σπορά και το σποράκι( που μεγαλώνει και γίνεται φυτό) μιλήσαμε και παίξαμε πολύ με το "τι τρώνε τα φυτά"(φωτοσύνθεση) και έτσι φτιάξαμε το "λουλουδόμετρο" στη γωνιά της φύσης και της επιστήμης όπου μας βοήθησε και να θυμόμαστε τα μέρη του φυτού, να τα μάθουμε και να τα γράψουμε  αλλά και να μετρήσουμε τη δική μας ανάπτυξη (ύψος και μονάδες μέτρησης ). Φυτέψαμε λοιπόν τις "μαγικές" μας φασολιές και περιμένουμε να γίνουν τόσο ψηλές όσο αυτές του παραμυθιού ("Ο Τζακ κι η φασολιά") , ενώ ταυτοχρόνως η γωνιά της φύσης και της επιστήμης γέμισε από σποράκια που μπήκαν σε ομαδούλες (όσπρια και δημητριακά). Τα Χριστούγεννα η γέννηση του Χριστού έγινε μια πολύ ωραία ομαδική κατασκευή με χρωματιστά γλωσσοπίεστρα και άλλα ξυλάκια... Και ο κύκλος του νερού με τα βασικά του χαρακτηριστικά -συμπύκνωση, εξάτμιση, πτώση-  , έγιναν ωραίες εργασίες αφού κόψαμε συννεφάκια και σταγονίτσες , ήλιο  και θάλασσα ,τα  κολλήσαμε στα χαρτονάκια μας,  κουραστήκαμε, σκεφτήκαμε και μάθαμε. Από το αγαπημένο μας ποιηματάκι "Από που είσαι ποταμάκι.." βρήκαμε όλοι μαζί τις λέξεις που έλειπαν και η Βάσω και ο Κωνσταντίνος αποφάσισαν να τις γράψουν. Μετά επίσης τα πειράματα που κάναμε με το νερό , καταγράψαμε τα συμπεράσματά μας στη γωνιά της φύσης και της επιστήμης και όσοι ήθελαν ζωγράφισαν και έγραψαν για να φτιάξουμε όλοι μαζί τον πίνακα καταγραφής μας . 

Μπαίνοντας στη τάξη δεν ξεχνάω να ψάξω να βρω το μήνα που γεννήθηκα στο "τρενάκι των γενεθλίων" που φτιάξαμε με αφορμή τους "Δώδεκα μήνες αθλητές"...